Un copilaș firav

George Ștefan are 8 ani și o mamă singură și tristă. Tatăl său a murit într-un accident rutier, spulberat de pe trotuar de către un nemernic care a plătit cu trei ani de detenție cu suspendare. Mama lui nu găsește de lucru într-o zonă săracă a țării, și trăiește drama atâtor părinți săraci din România, care nu pot asigura copiilor lor o viață decentă. Pentru acești oameni, Punctul 3 al Articolului 1 din Constituție nu există decât pe hârtie.

CONSTITUȚIA ROMÂNIEI, Articolul 1, Punctul 3:

„România este stat de drept, democratic și social, în care demnitatea omului, drepturile și libertățile cetățenilor, libera dezvoltare a personalității umane, dreptatea și pluralismul politic reprezintă valori supreme, în spiritul tradițiilor democratice ale poporului român și idealurilor Revoluției din decembrie 1989, și sunt garantate”.

Pentru nevoiașii României nu există nici dreptate nici demnitate. Dreptul la o viață bună, foarte bună, excepțională, și l-au împărțit cei care și-au împărțit România. Pentru ceilalți au rămas sloganurile electorale, mereu altele din patru în patru ani, care nu le țin nici de foame, nici de frig. Nevoiașii României nu știu nici măcar că legea supremă a țării le garantează dreptul la o viață demnă și dreaptă. Pentru ei nu există decât o viață grea, dusă de pe o zi pe alta. Și pentru că în guvernanții României până și nevoiașii înțeleg că nu-și pot pune speranța, le-a mai rămas doar credința în Dumnezeu și șansa ajutorului celor mai puțin triști decât ei.

Scrisoarea mămicii lui George Ștefan poate fi citită în Formula As nr 889 din 16-23 octombrie 2009.

„Stimată doamnă directoare Sânziana Pop,

Sunt mama unui copilaș, George Ștefan, elev în clasa a II-a. În urmă cu doi ani, mi-am pierdut soțul, decedat într-un tragic accident rutier, petrecut în București. El lucra ca zilier în construcții și, venind de la lucru, mergând regulamentar pe trotuar, a fost lovit de o mașină și a murit pe loc. Cel vinovat de accident n-a primit decât trei ani de detenție cu suspendare, iar băiatul pe care tatăl lui îl iubea așa de mult nu primește nici măcar o pensie. Locuiesc cu soacra mea, în vârstă de 74 de ani, foarte bolnavă, mai ales după ce fiul ei, singurul sprijin la bătrânețe, a murit. Trăim din pensia ei de CAP și alocația copilului. Ea ar trebui operată, având o afecțiune foarte grea, dar n-am posibilitate. Mă gândesc la copil, pentru care am rămas și mamă și tată. Hăinuțele și încălțămintea i-au rămas mici. Poartă la picior 33-34. E un copilaș firav. Ajutați-l cu ce credeți, mai ales că vine frigul și vreau din tot sufletul să meargă la școală, să-l scot din atmosfera tristă din casă, să fie în rând cu toți copiii. Sunt o femeie harnică, curată, dar nu mai găsesc nimic de lucru aici. N-am cui să-l las o vreme să mai lucrez, fie în țară, fie în afară. Rude aici nu am. Eu sunt din părțile Moldovei, dintr-un sat din județul Vaslui. N-are cine să mă ajute de acolo, că părinții sunt morți. Nu mi-a mai rămas decît credința în Dumnezeu și speranța că mă veți ajuta și pe mine. Dumnezeu să vă dea sănătate, ca să ajutați cât mai mulți oameni loviți de nenoriciri!

Bobâlțiu Mariana – B-dul Republicii nr. 106, Zimnicea, jud. Teleorman, cod 145400

(Anexez acte de venit, certificatul de naștere al copilului, de deces al tatălui, copie xerox de pe carnetul de elev, copie xerox de pe buletinul meu)”

CU SIGURANȚĂ FIECARE DINTRE NOI POATE DONA LUCRURI CARE-I PRISOSESC, ORI O SUMĂ DE BANI, ORICÂT DE MICĂ. O CUTIE DE CARTON, UN DRUM LA MESAGERIE, UN MANDAT POȘTAL, ȘI POATE ACEȘTI OAMENI SE VOR SIMȚI MAI PUȚIN SINGURI PE LUME.

ORICÂT DE MICĂ AR FI CONTRIBUȚIA FIECĂRUIA, AR PUTEA ADUCE PUȚINĂ LUMINĂ ÎN VIAȚA TRISTĂ A ACESTOR OAMENI.

Am pregătit deja un pachet, pe care-l voi trimite mâine spre mămica lui George Ștefan, împreună cu un mandat poștal.

Etichete: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Lasă un răspuns

